10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Luty 2013
    Pon W Śr C Pt S N
    « Sty   Mar »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728  

NIE BĄDŹ TYM FACETEM! – Kanadyjska kampania skierowana do mężczyzn-sprawców przestępstw seksualnych

Posted by 10grudnia w dniu Luty 28, 2013

Organizacja SAVE (Ratować, chronić), której skrót rozwija się jako Sexual Assault Voices of Edmonton, już po raz drugi stanowczo protestuje przeciwko wszelkim przejawom przestępstw na tle seksualnym. 30 listopada na terenie Edmonton, jednego z najbardziej rozwiniętych miast zachodniej Kanady, pojawiły się  instalacje plakatowe z czterema różnymi kreacjami przedstawiającymi sytuacje, w których dochodzi do nadużyć. Każde z nich łączy to samo hasło przewodnie „Don’t be that guy!” (Nie bądź tym facetem!), które wyróżnia tę kampanię spośród innych o podobnej tematyce. Dzieje się tak dlatego, że jego autorzy nie kierują komunikatu do potencjalnych ofiar.

Według nich takie działanie jest nie tylko nieefektywne, ale i przyczynia się do budowania pasywności w ofiarach i powoduje, że obwiniają się za to co je spotkało. Nadawcy stosują tu chwyt przewrotny i wysyłają „pocztówkę” do mężczyzn, czyli do tych, którzy bezpośrednio ponoszą odpowiedzialność za popełniane przestępstwa. Co więcej, dobitnie informują na plakatach że „It’s not sex…when she doesn’t want it, when she’s passed out, when she’s wasted, when he change his mind (To nie jest seks…kiedy ona tego nie chce, kiedy śpi, kiedy jest zalana, kiedy on zmienił zdanie) i tym samym wytrącają z rąk potencjalnych sprawców argumenty, którymi często usprawiedliwia się agresywne zachowania na tle seksualnym.

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat problemu nie tylko wśród ofiar, ale również wśród jej potencjalnych sprawców oraz obalenie mitów, które narosły wokół tej kwestii. W akcję zaangażowana jest policja miasta Edmonton, Uniwersytet w Albercie oraz szereg instytucji lokalnych, a także Czerwony Krzyż.

22 listopada 2010 w mieście Calgary miała miejsce pierwsza odsłona kampanii. Szczegółowe informacje na temat zarówno akcji w Calgary jak i w Edmonton dostępnych jest na stronie www.savedmonton.com.

Za Kampaniespoleczne.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: