10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Grudzień 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « List   Sty »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

Kolory przemocy: Kampania społeczna z Francji

Posted by 10grudnia w dniu Grudzień 23, 2012

Na pierwszy rzut oka obrazy wydają się być abstrakcyjno-artystycznymi  fotografiami wystawionymi w galerii. Po bliższym przyjrzeniu się ukazują okrutną prawdę. Poszerzają paletę barw o kolory, których nie spotka się w Luwrze: czerwień gwałtu, alkoholowy brąz, grobowa zieleń.

Kampania pt. „Bruises” (Siniaki), przebiegająca pod hasłem: „Fight Violence Against Women” (Walcz z przemocą wobec kobiet), została zorganizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet obchodzonego 25 października. Zdjęcia, przedstawiające zbliżenie obrażeń wynikłych z przemocy domowej, zostały podpisane imionami realnych kobiet, które doświadczyły takich przeżyć.  Tytuły obrazów mają uświadamiać, że przemoc domowa może obejmować również gwałt i śmierć.

Nadawcą kampanii jest francuskie stowarzyszenie feministyczne o odważnej nazwie Ni Putes Ni Soumises (Ani dziwki ani uległe) powstałe w 2003 roku. Stowarzyszenie, przez prowokującą nazwę, ma na celu zmienienie stereotypu kobiet wychowanych w rodzinach muzułmańskich, które postrzegane są, według przedstawicieli stowarzyszenia jako właśnie „dziwki”, o ile nie dostosują się do modelu patriarchalnego.

Kreację przygotowała agencja BETC, jedna z największych i najbardziej doświadczonych agencji reklamowych we Francji, będąca długoletnim partnerem stowarzyszenia. Agencja wykonała kampanię bezpłatnie.

Ewa Witkowska

Za Kampaniespoleczne.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: