Gwizdek na gwałt: Kampania kanadyjska
Posted by 10grudnia w dniu Lipiec 24, 2012
W trakcie przyjęcia na cześć nienarodzonej jeszcze dziewczynki, przyszła mama otwiera kolejny prezent. „A co to takiego?” dopytuje zdziwiona widokiem zagadkowego przedmiotu. – To gwizdek alarmowy na wypadek gwałtu – ze śmiertelną powagą oświadcza nobliwa ofiarodawczyni. Zapada niezręczna cisza.
Z pragmatycznego punktu widzenia, gwizdek „na gwałt” jest stosownym prezentem w Kanadzie. Według statystyk „One on 2 girls growing up in Canada will by physically or sexually abused” (Jedna na dwie dziewczyny dorastające w Kanadzie padnie ofiarą fizycznej lub seksualnej przemocy). Spot pt. „It’s a girl’ (To dziewczynka), autorstwa agencji DDB z Toronto jest odważny, a jego forma i wymowa mogą wprawić odbiorcę w poczucie dyskomfortu. Niemniej jednak daje do myślenia.
Kampania realizowana jest z inicjatywy Canadian Women’s Foundation, aby zwrócić uwagę na aktualność problemu zagrożeń czyhających na kanadyjskie kobiety. Akcja ma drugie, nie mniej ważne, zadanie. Fundacja jest na razie słabo rozpoznawalna, więc ogólnokrajowa kampania ma też charakter wizerunkowy.
Justyna Wdowiak
Skomentuj