10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Czerwiec 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « Maj   Lip »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

Drzwi przed gwałcicielami – otwarte czy zamknięte? – Kampania w Belgii

Posted by 10grudnia w dniu Czerwiec 26, 2012

Bezdomną kobietę atakuje dwóch mężczyzn. Czy zdąży im uciec i uniknie gwałtu? Ta historia ma dwa zakończenia – złe i dobre.

Widza oglądającego spot poddano szantażowi emocjonalnemu. Bezbronną kobietę napastuje dwóch mężczyzn, ta zaś próbuje uciec do schroniska. Jeśli widz nie zareaguje, kobieta zostanie zaatakowana przez napastników. Jeśli jednak wesprze on akcję Samusocial, drzwi zostaną otwarte, a kobieta znajdzie schronienie.

Kampania organizacji Samusocial pt. „Cauchemar de femmes” (Koszmar kobiet) bierze w obronę kobiety dla których domem stała się ulica. Bohaterkami jej kreacji są przerażone, bezdomne dziewczyny, którym nie udało się znaleźć na noc schronienia. Z powodu braku miejsc nie zostały zakwaterowane w noclegowniach. Hasło “1 in 3 homeless women are victims of rape. Stop the nightmare on http://www.samusocial.be” (Jedna na trzy bezdomne kobiety jest ofiarą gwałtu. Zakończ ten koszmar na www.samusocial.be) zachęca do pomocy i wsparcia finansowego organizacji.

Nie zaskakują statystyki, według których kobiety mieszkające na ulicy są bezpośrednio narażone na groźby, kradzieże, wymuszenia i przemoc seksualną. We francuskojęzycznej wersji reklamy hasło odwołuje się do kwestii przemocy na tle płci: „Les femmes sans-abri sont les premières victimes d’agressions diverses” (Kobiety są pierwszymi ofiarami różnych ataków).

Liczba bezdomnych kobiet w Brukseli rośnie, miejsc w przytułkach i schroniskach jednak nie przybywa. Kampania Samusocial ma na celu przekonanie potencjalnych darczyńców, że bez ich pomocy bezpieczeństwo bezdomnych kobiet nie będzie możliwe. Brak środków finansowych uniemożliwia organizacji efektywne działanie. Kampania zachęca potencjalnych darczyńców do przekazywania środków za pośrednictwem strony awomansnightmare.com

Spot powstał w odpowiedzi na zamknięcie jednego ze schronisk dla kobiet w Paryżu.
Olga Ambrosiewicz

Za kampaniespoleczne.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: