10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Czerwiec 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « Maj   Lip »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

Przemoc trwa bez końca – brazylijska kampania przeciwko przemocy

Posted by 10grudnia w dniu Czerwiec 4, 2012

Pół dziecięcej twarzy, pół dorosłej, obie zapłakane. Kolaże z rozszczepionych twarzy mają uświadomić, że przemoc wobec dzieci ma swoje konsekwencje także w ich dorosłym życiu.

Agencja Lew’Lara\TBWA z Sao Paulo postanowiła sięgnąć po minimalistyczne, ale wymowne środki wyrazu, realizując kampanię, którą zleciła jej fundacja Save the Children (Ratujmy Dzieci). Ta pozarządowa organizacja o światowym zasięgu zajmuje się promocją praw dziecka oraz niesieniem pomocy dzieciom, koncentrując się głównie na krajach rozwijających się.

W kampanijnych kreacjach wykorzystano zdjęcia Urlica Collette’a. Przepołowione twarze obrazują związek między „ja” z przeszłości oraz „ja” teraźniejszym, między destrukcyjną przemocą zadaną w dzieciństwie a obecną kondycją psychiczną bohatera zdjęcia. Wszystkie fotografie wyrażają cierpienie i ból, rozszczepienie można traktować zarazem jako metaforę dezintegracji teraźniejszej tożsamości. Blada kolorystyka pogłębia artystyczną siłę przekazu, całość zaś wzbudza w odbiorcy dyskomfort mający wytrącić go z obojętności wobec poruszonego w kampanii problemu. Umieszczone pod zdjęciem hasło jednoznacznie wyraża przekaz kampanii: „Violence lasts forever” (Przemoc trwa bez końca).
Ewa Witkowska

Za Kampaniespoleczne.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: