10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Luty 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « Sty   Mar »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    272829  

Kolory po pobiciu – Kampania w Brazylii

Posted by 10grudnia w dniu Luty 24, 2012

Te kreacje nie zawierają często używanych w temacie przemocy wobec kobiet szokujących zdjęć okaleczonych ofiar. W brazylijskiej kampanii z grudnia 2011 r. reklamy przypominają raczej obrazy, które mogłyby wisieć w galerii sztuki.

Na czarno-białe grafiki młodych kobiet naniesiono różnobarwne plamy. To nie makijaż, tylko rozległe sińce wywołane dotkliwym pobiciem. Skierowane do kobiet reklamy przypominają o darmowym numerze telefonu, pod którym ofiary przemocy i dyskryminacji mogą uzyskać fachową pomoc. Kampanię dla miasta Diadema przygotowała agencja Paz Comunicaçao Estratégica z Sao Paulo.

Gdyby nie hasła: „Niektóre kobiety szukają mężczyzny ze snów, a znajdują największy koszmar”, „Jeżeli przemoc wobec kobiet jest przestępstwem, dlaczego to kobieta jest jedynym więźniem?”, „Ciężko wrócić do domu i przekonać się, że bezpieczniej jest na zewnątrz”, trudno byłoby domyślić się jakiego problemu dotyczy kampania. A problem przemocy wobec kobiet jest w Brazylii poważny: jak podaje Amnesty International kobiety, szczególnie z nadmorskich miejscowości, są ofiarami przemocy ze strony przestępców i policji, za nieposłuszeństwo goli im się głowy i zmusza do świadczenia usług seksualnych w ramach spłaty długów.

Zaskakujące jest, że do tak poważnego problemu wykorzystano stosunkowo łagodne grafiki. Kreacje nie wzbudzają w odbiorcy empatii i niezbyt czytelnie pokazują problem społeczny, co może przyczynić się do zignorowania kampanii, a co za tym idzie – dalszego akceptowania przemocy.
A. Kolasa

Za Kampaniespoleczne.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: