Miłosne igraszki czy gwałt? – Niemicka kampania przeciw przemocy
Posted by 10grudnia w dniu 11 lutego, 2012
Miłosne igraszki zakochanych lub akt gwałtu, grupa rozbawionych przyjaciół lub uliczna bójka, stęskniony kochanek albo złodziej… Kreacje kampanii „If in doubt – call: 110” („W razie wątpliwości zadzwoń pod 110”) ukazują pozornie niewinne sytuacje, które w rzeczywistości mogą być aktami przemocy.
Reklamy pojawiły się na około 80 billboardach na terenie całego Düsseldorfu, głównie na przystankach autobusowych i stacjach metra. Sytuacje przedstawione na plakatach opowiadały o wydarzeniach, których świadkami każdego dnia bywają zwykli przechodnie i chociaż czasem powinni zareagować, nie robią tego, bo boją się że źle ocenili sytuację. Poszczególne kontrowersje opisane były dodatkowo, wyrazistymi hasłami: “Laughing fit or getting hit?” („Atak śmiechu czy bójka?”), “Secret lover or thief undercover?” („Sekretny kochanek czy złodziej w przebraniu?”), “Keys mislaid or a thief’s charade?” („Zgubione klucze czy złodziejska sztuczka?”), “Playful yelp or a cry for help?” („Super zabawa czy wzywanie pomocy?”), “Happy couple or violent scuffle?” („Szczęśliwa para czy akt gwałtu?”) – “If in doubt: 110” („W razie wątpliwości: 110”)
Kampania zrealizowana została przez agencję Butter, w czerwcu 2011 roku. Autorką dowcipnych rysunków jest Kordula Roeckenhaus. Kampanię zrealizowano na zlecenie urzędu miejskiego w Düsseldorfie. Jej celem było zwiększenie czujości mieszkanców miasta oraz promocja niemieckiego „telefonu bezpieczeństwa“: 110.
P. Niemyska
Dodaj komentarz