10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Styczeń 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « Gru   Lu »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

Burdel na zapleczu – Kampania w Singapurze przeciwko handlowi kobietami

Posted by 10grudnia w dniu Styczeń 12, 2012

Pełen szczegółów rysunek – na pierwszym planie kolorowa i zadbana fasada budynku z szyldem restauracji, przy której matka poszukuje pracy dla swojej córki. A za kulisami, za fasadą budynku, widać, że nie jest to zwykła restauracja. Znacznie większa, ale za to już nie tak kolorowa, część ilustracji ukazuje dom publiczny, a w nim młode dziewczyny i mężczyzn w niedwuznacznych pozach.

Kampania bazująca na trzech kreacjach zatytułowana jest „Traffick Lights” – nazwa jest grą słów; zwrot „traffic lights” oznacza sygnalizację bądź światła uliczne, ale użyte tu słowo „traffick” nawiązuje do „trafficking” (nielegalny handel); nazwa nawiązuje zatem do sygnałów ostrzegających przed tym niebezpieczeństwem.

Za schludnie wyglądającymi fasadami zakładu krawieckiego, agencji pracy dla pokojówek i wspomnianej restauracji kryją się zaniedbane pomieszczenia, gdzie kobiety zmuszane są do ciężkiej pracy, a nawet prostytucji. Każda z ilustracji opatrzona jest podpisem „Last year 200,000 girls were tricked into the sex trade” („W zeszłym roku 200.000 dziewcząt zostało podstępem wciągniętych w seksbiznes”) i komentarzem, iż dane te dotyczą jedynie południowo-wschodniej Azji.

Użycie rysunków przypominających komiksy sprawia, że problem wydaje się mniej poważny, a drastyczne szczegóły wydają się mało realistyczne. Taka forma, choć przyciąga uwagę, może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ komiks zazwyczaj kojarzy się z rozrywką, a nie z poważną tematyką.

Kreację stworzyła agencja BBDO Proximity z Singapuru. Inicjatorem akcji jest grupa studentów Narodowego Uniwersytetu Singapuru.
P.Ruszkowska

Za Kampaniespoleczne.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: