10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Styczeń 2011
    Pon W Śr C Pt S N
    « Gru   Lu »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

Tysiące kobiet spada ze schodów – codziennie

Posted by 10grudnia w dniu Styczeń 30, 2011

Młode, atrakcyjne kobiety potykają się i spadają ze schodów. Sceny upadku pokazane są w zwolnionym tempie, co pozwala wyeksponować wszystkie szczegóły sytuacji: rozrywające się sznury pereł, szpilki zsuwające się ze stóp, paznokcie wbijające się w poręcz, spadające krople krwi. Kobiety uderzają z impetem o podłogę, doznając poważnych obrażeń: „Tausende von Frauen fallen jeden Tag die Treppe herunter. Glauben Sie das wirklich?” („Każdego dnia tysiące kobiet spada ze schodów. Możesz w to uwierzyć?”)

Kobiety doświadczające różnych form przemocy, zapytane o swoje obrażenia, często odpowiadają, że odniosły je na skutek upadku ze schodów. Wokół tej klasycznej wymówki ofiar przemocy został zrealizowany cały koncept spotu niemieckiej organizacji Bff: Frauen gegen Gewalt. Upadek ze schodów zyskuje tutaj rangę metafory przemocy w rodzinie, której ofiarą przynajmniej raz w życiu padła co trzecia kobieta w Niemczech. Agencja J&R z Frankfurtu nadała spotowi artystyczny, nieco malarski charakter, który potęguje przejmujący, uderzający w patetyczne tony, podkład muzyczny (skomponowany specjalnie na potrzeby kampanii). Spot walczył o nagrodę w tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes w kategorii „Film”.

Twórcy postanowili nie pokazywać aktów przemocy wobec kobiet w sposób bezpośredni i zastosowali technikę umiejętnej sugestii. Można im jednak zarzucić, że przy jego realizacji przyjęli strategię estetyzacji przemocy, przez co wykreowana rzeczywistość jest skrajnie odrealniona. Widz koncentruje się na wizualnych własnościach spotu, a przyjęta w nim konwencja buduje dystans do świata stworzonego przy pomocy programów komputerowych. Ponadto aktorki zaangażowane do jego realizacji swym wyglądem i strojem odbiegają od obrazu „zwykłej kobiety”, co sprawia, że trudno się z nimi identyfikować.

Organizacja Bff: Frauen gegen Gewalt powstała w 2004 roku w wyniku połączenia dwóch stowarzyszeń zajmujących się pomocą kobietom doświadczającym przemocy fizycznej, psychicznej bądź seksualnej. Zrzesza 130 organizacji pozarządowych, starająca się poprawić sytuację maltretowanych kobiet w Niemczech. Organizuje kampanie edukacyjne i informacyjne. Prowadzi centra pomocy i wsparcia oraz telefony zaufania dla ofiar. Ponadto próbuje wpływać na organy władzy ustawodawczej oraz sądowniczej w kwestii ochrony praw kobiet i karania sprawców przemocy domowej.
D.Wilk

Za Kampaniespoleczne.pl

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: