10 Grudnia – Stop przemocy mężczyzn!

NIE! przyzwoleniu na męską normę przemocy

  • Dowiedz się więcej!

  • Doświadczenia przemocy

  • Telefony zaufania

    TELEFON ZAUFANIA 10GRUDNIA: 698991142 od pon do pt między 16:00 a 18:00

  • TEL: 0 789 30 65 66 Pon – Pt 13.00-19.00

  • Kompleksowe wsparcie ofiarom i świadkom przemocy domowej

  • Kursy WenDo

    WenDo samoobrona

    Katowice 20-21.07

  • Wydawnictwa

    Paradoks macho

    Paradoks macho: Jackson Katz

  • Między Nami Zin

  • Archiwum

  • Tagi

  • Kalendarz

    Styczeń 2011
    Pon W Śr C Pt S N
    « Gru   Lu »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

Lepiej mówić, niż chodzić w kasku

Posted by 10grudnia w dniu Styczeń 7, 2011

Jedna kobieta gotuje obiad, druga śpi obok partnera, trzecia oddaje się medytacji, a wszystko to robią w kaskach ochronnych. Przyczynę tego niecodziennego ubioru wskazuje hasło: „Talk. To someone else. Don’t encourage domestic violence.” („Powiedz. Komuś innemu. Nie zachęcaj do przemocy domowej.”). Reklamy nakłaniają ofiary przemocy do mówienia o swoim problemie, a tym samym do poszukiwania pomocy z zewnątrz.

Przemoc domowa jest najczęstszą formą przemocy doświadczaną przez kobiety na całym świecie. Zazwyczaj jej ofiary wstydzą się lub boją mówić o tym, co je spotyka. W krajach arabskich jest to olbrzymi problem, głównie ze względu na zaplecze społeczne i kulturowe oraz brak odpowiednich rozwiązań prawnych piętnujących domowych oprawców. Taka sytuacja sprzyja traktowaniu przemocy wobec kobiet jako tematu, o którym się nie mówi. Z tego samego powodu brak jest oficjalnych statystyk dotyczących zjawiska w krajach Bliskiego Wschodu.

Kampania „Domestic Violence” autorstwa agencji FP7 z Omanu została stworzona dla Al Mar – arabskiego miesięcznika dla kobiet wydawanego od 10 lat roku przez wydawnictwo Les Editions Orientales S.A.L.
J. Ślusarska

Za Kampaniespoleczne.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: